Εξέταση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Ειδικά Μαθήματα 2024.

ΣΧΕΤ:  1. Η με αριθ.πρωτ.Φ.251/136784/Α5/29-11-2023 (ΑΔΑ: 6Φ5Τ46ΝΚΠΔ-05Χ) εγκύκλιος.
2. Η με αριθ.πρωτ.Φ.251/49168/Α5/14-5-2024 (ΑΔΑ: 9ΣΤ546ΝΚΠΔ-ΦΛΙ) εγκύκλιος.
Oι εξετάσεις στα Ειδικά Μαθήματα διενεργούνται με βάση την με αριθ.Φ.253/128314/Β6/29-11-2002

Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1538 Β΄), όπως έχει τροποποιηθεί σύμφωνα με την αριθ.Φ.253/29951/Α5/22-32024 ΥΑ (ΦΕΚ 2095 Β’). Σύμφωνα με τις διατάξεις της ανωτέρω ΥΑ, οι απόφοιτοι και οι μαθητές ημερήσιου ή εσπερινού Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς και οι απόφοιτοι άλλου τύπου Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 9, εξετάζονται ως άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τις οικείες Επιτροπές Εξέτασης ως ακολούθως:

Στα μαθήματα ΑΓΓΛΙΚΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ και ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ  οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική
Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής καθώς και των  
Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, Βορείου Αιγαίου και Κρήτης εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο  συγκρότημα του 59ου  Γενικού Λυκείου Αθηνών και του 59ου Γυμνασίου Αθηνών  (Σεκούνδου 10, ΤΚ 11143 Άνω Πατήσια, Αθήνα).

Στα μαθήματα ΑΓΓΛΙΚΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ και ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ  οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική
Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Δ.Δ.Ε. Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά καθώς και των  
Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο  50ο Γυμνάσιο Αθηνών και στο παρακείμενο 50ο  Γενικό Λύκειο Αθηνών (Χατζηαποστόλου 74-76 και Δόρδου, ΤΚ 10443 Αθήνα).

Στα μαθήματα ΑΓΓΛΙΚΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ και ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ  οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής
Μακεδονίας & Θράκης εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, ΤΚ 55131, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης).

Στο μάθημα των  ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο  συγκρότημα του 59ου  Γενικού Λυκείου Αθηνών και του 59ου Γυμνασίου Αθηνών  (Σεκούνδου 10, ΤΚ 11143 Άνω Πατήσια, Αθήνα).

Στο μάθημα των ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ  οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, ΤΚ 55131, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης).

Στο μάθημα των ΓΑΛΛΙΚΩΝ οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο  50ο Γυμνάσιο Αθηνών και στο παρακείμενο 50ο  Γενικό Λύκειο Αθηνών (Χατζηαποστόλου 74-76 και Δόρδου, ΤΚ 10443 Αθήνα).

Στο μάθημα των ΓΑΛΛΙΚΩΝ οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, ΤΚ 55131, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης).

Στο μάθημα των ΙΤΑΛΙΚΩΝ οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, εξετάζονται από την Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εδρεύει στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, ΤΚ 55131). Οι υποψήφιοι που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των υπόλοιπων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξετάζονται από την Κεντρική Επιτροπή Ειδικών Μαθημάτων, η οποία για την περίπτωση αυτή λειτουργεί και ως Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εδρεύει στην Αθήνα στο κτήριο της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι , ΤΚ 151 80, Ισόγειο, Πτέρυγα Δ).

Στο μάθημα των ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ, όλοιοι υποψήφιοι εξετάζονται από την Κεντρική Επιτροπή Ειδικών Μαθημάτων, η οποία για την περίπτωση αυτή λειτουργεί και ως Επιτροπή Εξέτασης ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εδρεύει στην Αθήνα στο κτήριο της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι , ΤΚ 151 80, Ισόγειο, Πτέρυγα Δ).
Δεδομένου ότι οι Διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Διευθύνσεις ΔΕ τη σχετική αίτηση και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για προφορική εξέταση των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εμπίπτουν στις διατάξεις των παραγράφων Α, Β και Γ ii) του άρθρου 1 της αριθ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 (ΦΕΚ 897 Β΄) ΥΑ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι Διευθύνσεις ΔΕ οφείλουν να διαβιβάσουν αντίγραφα αυτών, καθώς και τις καταστάσεις με τα στοιχεία των υποψηφίων, στις αντίστοιχες Επιτροπές Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της Αθήνας  (συγκρότημα του 59ου  Γενικού Λυκείου Αθηνών και του 59ου Γυμνασίου Αθηνών, Σεκούνδου 10, ΤΚ 11143 Άνω Πατήσια ή του 50ου Γυμνασίου Αθηνών και του παρακείμενου 50ου Γενικού Λυκείου Αθηνών, Χατζηαποστόλου 74-76 και Δόρδου, ΤΚ 10443 Αθήνα) ή της Θεσσαλονίκης (2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, ΤΚ 55131) για τα μαθήματα Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο (βλέπε παρακάτω ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ με αντίστοιχους πίνακες).

Για το μάθημα των Ιταλικών τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά των υποψηφίων που υπέβαλαν  τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης θα διαβιβαστούν στην Επιτροπή Εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Θεσσαλονίκης στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς (Θεμιστοκλή Σοφούλη 114, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, ΤΚ 55131), ενώ των υποψηφίων που υπέβαλαν τη σχετική Αίτηση – Δήλωση σε Λύκεια των υπόλοιπων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα διαβιβαστούν στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων, Τμήμα Α’ (γραφείο 0088). 
Για το μάθημα των Ισπανικών τα δικαιολογητικά όλων των υποψηφίων θα διαβιβαστούν στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων, Τμήμα Α’ (γραφείο 0088).

Υπενθυμίζεται ότι, όσοι υποψήφιοι έχουν σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και άνω, προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και διαταραχές ομιλίας – λόγου όπως αυτά περιγράφονται στην με αριθ.πρωτ.24479/Δ3/3-3-2023 εγκύκλιο της αρμόδιας Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ ή προβλήματα επιληψίας, εξετάζονται και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Ειδικών Μαθημάτων γραπτά στα εξεταστικά κέντρα που εξετάζονται και οι υπόλοιποι μαθητές του Λυκείου τους, τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί. Η εξέταση των υποψηφίων αυτών γίνεται σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους μπορεί να παραταθεί με απόφαση του ΚΕΔΑΣΥ. Ο χρόνος παράτασης της γραπτής εξέτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τριάντα λεπτά (30’). Με τον ίδιο τρόπο θα εξετασθούν και οι υποψήφιοι στο φάσμα αυτισμού για τους οποίους τα ΚΕΔΑΣΥ έχουν εισηγηθεί τον γραπτό τρόπο εξέτασης. Ο Διευθυντής κάθε Λυκείου αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποστείλει τα σχετικά δικαιολογητικά, στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να ενημερωθούν τα εξεταστικά κέντρα των εν λόγω υποψηφίων.

Παρακαλούνται τέλος οι Διευθυντές των Λυκείων να μεριμνήσουν για την έγκαιρη ενημέρωση όλων των υποψηφίων. Σημειώνεται ότι η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για όλα τα Ειδικά Μαθήματα περιγράφεται αναλυτικά στην με αριθ.πρωτ.Φ.251/49168/Α5/14-5-2024 (ΑΔΑ: 9ΣΤ546ΝΚΠΔ-ΦΛΙ) εγκύκλιο της υπηρεσίας μας (βλέπε σχετ.2).

Πηγή : Οδηγός Σταδιοδρομίας

Related Posts